«Київхліб» перезапускає магазини самообслуговування. Їх закривали через блекаут та падіння виторгу

«Київхліб» перезапускає магазини самообслуговування. Їх закривали через блекаут та падіння виторгу

«Київхліб» перезапускає магазини самообслуговування. Їх закривали через блекаут та падіння виторгу

ПАТ «Київхліб» перезапускає мережу магазинів самообслуговування у столиці. Про це розповів голова наглядової ради мережі Ярослав Федоренко в інтервʼю LIGA.net. Так компанія намагається побороти дефіцит кадрів.

Деталі

  • У «Київхлібі» зазначають, що знайти продавців сьогодні надзвичайно складно. «Щомісяця ситуація погіршується», – зазначив топменеджер компанії.
  • За словами Федоренка, прибутки нових автоматизованих точок наразі не поступаються традиційним магазинам. У компанії переконані, що після завершення війни такі формати зможуть демонструвати значно кращі фінансові результати завдяки можливості працювати цілодобово.
  • Згідно з даними компанії, зміна формату торгової точки зазвичай призводить до суттєвого падіння обороту на перші шість місяців, тому розвиток мережі відбуватиметься поступово. Щороку в автономний режим хочуть переводити 10-20 торгових точок.
  • Точки повністю автоматизовані – працюють без продавців чи консультантів. Потрапити всередину можна, відсканувавши банківську картку. Розрахунок за товар теж карткою – через NFC-чип, з допомогою Apple Pay чи Google Pay або через контактний зчитувач.

Контекст

Компанія вже вдруге робить спробу перевести магазини на новий формат. «Київхліб» відкривав такі магазини у лютому 2024 року. За кілька місяців мережа зросла до шести крамниць – усі вони працювали автономно, без участі людей. Але восени залишилася тільки одна точка. Компанія згорнула проєкт через блекаути та падіння товарообігу нових торгових точок. Виторг компанії в 2023 році склав 583 млн грн, що на 6 млн грн більше, ніж роком раніше, розповідав Федоренко в інтервʼю Forbes.

Щодня під брендом «Київхліб» виробляється понад 300 тон продукції, яка також експортується до 30 країн світу. Асортимент налічує понад 250 найменувань хлібобулочних виробів та солодощів: SUPER TOAST, British Sandwich, Norden Brod та інші. Бренд входить до продуктової лінійки міжнародної групи компаній ALVIVA GROUP, що спеціалізується на харчових технологіях і послугах.

Перший магазин без кас і продавців запустила у 2018 році в Сіетлі компанія Amazon Джефа Безоса, писав The New York Times. Увійти в нього можна, просканувавши на вході QR-код у застосунку Amazon. Безліч мінікамер і датчиків усередині магазину відслідковують кожний товар, який бере покупець, і заносять їх у віртуальний чек. Уже на виході набрана сума списується з рахунків покупців в автоматичному режимі. Компанія планувала відкрити до 3000 таких магазинів ще до 2021 року, однак станом на жовтень 2024 року в мережі працювало всього 17 Amazon Go.

Коментарі

Поки що немає коментарів. Чому б вам не розпочати обговорення?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *