Федоров проситиме парламент продовжити тестування системи «еАкциз» майже на рік

Федоров проситиме парламент продовжити тестування системи «еАкциз» майже на рік

Федоров проситиме парламент продовжити тестування системи «еАкциз» майже на рік

Перший віцепремʼєр – міністр цифрової трансформації Михайло Федоров ініціюватиме відтермінування повноцінного запуску системи «еАкциз» до листопада 2026 року. Замість запланованого старту в січні 2026 року електронна система має запрацювати в тестовому режимі до 1 листопада 2026 року, повідомив Федоров після зустрічі з представниками бізнесу.

Деталі

  • Федоров зазначив, що потрібно надати бізнесу 10 місяців тестового періоду. За його словами, за цей час ринок зможе якісно опанувати нові бізнес-процеси, підготуватися до повноцінного запуску й повного переходу на електронну систему.
  • «Наша спільна позиція з усіма залученими галузями – продовжити тестовий період до 1 листопада 2026 року та внести це на розгляд до профільного комітету Верховної Ради. Це буде справедливе рішення, щоб уникнути будь-яких ризиків під час переходу», – наголосив Федоров.
  • За результатами домовленостей перший віцепремʼєр має надіслати офіційний лист Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики з проханням внести зміни в законодавство не пізніше 8 жовтня цього року, щоб продовжити термін тестування та впровадити систему «еАкцизу» з 1 листопада 2026 року.

Контекст

Цього тижня компанії, що представляють тютюнову, алкогольну галузі та роздрібну торгівлю, закликали уряд і Верховну Раду відтермінувати щонайменше на 10 місяців запуск електронної акцизної марки. Бізнес пояснює, що система «еАкциз», яка має запрацювати з 1 січня 2026 року, нині перебуває на фрагментарній стадії розробки і не готова до повноцінної експлуатації. 

Раніше асоціація «Укртютюн» попередила про ризики щоденних втрат державного бюджету більш як на 400 млн грн через неготовність до запуску з 1 січня 2026 року електронної системи «еАкциз». 

Закон №3173-IX передбачає впровадження системи «еАкциз» у два основні етапи:

  1. березень 2025 року – початок тестового режиму системи «еАкциз» для добровільного підключення учасників ринку;
  2. січень 2026 року – система стає обов’язковою для всіх виробників, імпортерів і продавців підакцизних товарів із перехідним періодом до кінця 2026 року, під час якого діють знижені штрафи (від 10% до 30%).

За новими правилами, виробники та імпортери самостійно зможуть генерувати електронну акцизну марку в цифровій системі простежуваності «еАкциз» та наносити на кожну пляшку алкоголю чи пачку цигарок. Ці коди об’єднуватимуть у групові та наноситимуть на блоки, коробки чи ящики.

16 липня уряд затвердив впровадження електронного маркування підакцизних товарів: з 1 січня 2026 року пачки сигарет, пляшки алкоголю та рідини для електронних сигарет повинні містити DataMatrix-код.

Коментарі

Поки що немає коментарів. Чому б вам не розпочати обговорення?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *