Elliott Investment Management, яка відома своєю активістською інвестиційною стратегією, придбала частку в PepsiCo Inc. вартістю близько $4 млрд і має намір домагатися змін у компанії, які б підтримали її зростання. Про це 2 вересня пише The Wall Street Journal із посиланням на поінформовані джерела. Капіталізація PepsiCo впала більш ніж на 25% з пікового рівня в $270 млрд, зафіксованого в травні 2023 року, і становить близько $200 млрд.
Деталі
- За словами джерел, позиція Elliott, одна з найбільших акцій активіста в історії, робить його одним із п’яти найбільших активних інвесторів PepsiCo, за винятком індексних фондів. Конкретні ідеї Elliott наразі невідомі.
- PepsiCo, один із найбільших світових виробників безалкогольних напоїв, останніми роками втрачає частку ринку, поступаючись конкурентам. Її бізнес у сфері виробництва продуктів харчування, який колись був головним двигуном зростання, також перебуває під тиском.
- Раніше PepsiCo була головним суперником Coca-Cola Co., але нині її основний напій – Pepsi – посідає лише четверте місце за обсягом продажів у США. Згідно з даними Beverage Digest, перше місце займає Coke, друге – Dr Pepper від Keurig Dr Pepper, а третє – Sprite, що належить Coca-Cola.
- Проблеми PepsiCo посилилися останніми місяцями через торговельні бар’єри та зростання цінової чутливості споживачів. Окрім однойменної коли, портфель брендів PepsiCo включає Mountain Dew, Gatorade, Lay’s, Doritos і Quaker Oats. Нещодавно компанія придбала бренд пробіотичних напоїв Poppi та виробника тортилья-чіпсів Siete Foods.
Контекст
Аналітики пропонують PepsiCo взяти приклад із Coca-Cola, яка в 2017 році завершила масштабну програму рефранчайзингу, передавши операції з розливу напоїв локальним незалежним підприємцям. Це дозволило Coca-Cola зосередитися на маркетингу та інноваціях, підвищивши маржу. Нині її капіталізація наближається до $300 млрд.
Експерти вважають, що напої PepsiCo (40% доходу у 2024 році) могли б працювати ефективніше окремо. Нельсон Пельтц із Trian Fund Management раніше безуспішно пропонував виділити напої в окремий бізнес.
Дистриб’ютори PepsiCo скаржаться, що компанія приділяє більше уваги харчовому бізнесу, ніж напоям. Аналітик Wells Fargo Кріс Кері зазначає, що зростання продажів у північноамериканському харчовому сегменті сповільнюється, і компанії потрібен перегляд витрат, що може заощадити до $800 млн.
Гендиректор Рамон Лагуарта зосереджується на підвищенні цінності для споживачів, нових маркетингових кампаніях і оптимізації логістики. PepsiCo також планує перезапуск Lay’s і Tostitos без штучних інгредієнтів. У липні акції компанії зросли завдяки покращенню продажів і ринкової частки, зокрема за рахунок Pepsi Zero Sugar.
Elliott, який управляє активами на $76 млрд, відомий активними інвестиціями. Нещодавно фірма інвестувала $5 млрд у Honeywell, домігшись її розподілу, і вплинула на зміну гендиректора Starbucks через падіння продажів.