ПрАТ «МХП» вирішило створити новий відокремлений підрозділ – філію «Кулінарний центр», яку зареєструють за офіційною адресою агрохолдингу в Києві. Про це пише «Інтерфакс-Україна» з посиланням на систему розкриття інформації НКЦПФР.
Деталі
- Відповідне рішення було ухвалено радою директорів МХП 13 серпня 2025 року.
- Філія «Кулінарний центр» займатиметься переробкою молока та м’яса, виробництвом м’ясних продуктів, маргарину, вершкового масла, сиру, борошняних і круп’яних виробів, хліба, хлібобулочних і кондитерських виробів, тортів і тістечок короткострокового зберігання, сухарів, печива, макаронних виробів, дитячого та дієтичного харчування, спецій, приправ, безалкогольних напоїв і мінеральних вод.
- До компетенцій підрозділу входитиме оптова торгівля м’ясом, м’ясопродуктами, фруктами, овочами, молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями, жирами, рибою, ракоподібними, молюсками, а також роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах, через інтернет, надання послуг мобільного харчування та діяльність ресторанів.
- Крім того, філія торгуватиме верстатами, машинами та обладнанням.
- «Кулінарному центру» також доручено надання адміністративних офісних послуг, створення кіно- та відеофільмів, телепрограм, розміщення реклами в медіа, дослідження ринкової кон’юнктури та консультування з питань комерційної діяльності.
Контекст
МХП є провідним виробником курятини в Україні, а також спеціалізується на вирощуванні зернових, виробництві соняшникової олії та м’ясопереробних продуктів. Акції холдингу котируються на основному майданчику Лондонської фондової біржі. У 2020 році власник компанії Юрій Косюк оголосив про поступову трансформацію МХП у кулінарну компанію.
У 2024 році чистий прибуток МХП склав $144 млн, що на 1,4% більше, ніж у 2023 році. Виторг зріс до $3,05 млрд із $3,02 млрд у попередньому році. Водночас чистий прибуток зазнав впливу курсових збитків у розмірі $125 млн у 2024 році порівняно з $40 млн у 2023 році. Операційний прибуток (без урахування знецінення) зріс на 30% до $440 млн із $339 млн, а операційна маржа збільшилася з 11% до 14%. Скоригований показник EBITDA (без урахування МСФЗ 16) зріс на 27% до $566 млн із $445 млн, а маржа EBITDA підвищилася з 15% до 19%.