Аптеки вимагали від виробників і постачальників відсоток за продаж ліків – Ляшко

Аптеки вимагали від виробників і постачальників відсоток за продаж ліків – Ляшко

Аптеки вимагали від виробників і постачальників відсоток за продаж ліків – Ляшко

Аптеки вимагали від виробників і постачальників відсоток за продаж ліків, що призвело до зростання цін. Про це заявив міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко журналістам під час презентації проєкту Програми дій уряду 18 серпня, пише «Інтерфакс-Україна».

Деталі

  • Ляшко розповів, що аптеки маніпулювали, стверджуючи, що ніби ціна на лікарські засоби повністю залежить від виробника. Однак під час перевірки з’ясувалося, що виробники генеричних препаратів закладали у вартість певний відсоток, який потім сплачували аптекам. Це призводило до різкого зростання продажів тих ліків, що отримували таке просування, заявив міністр.
  • Сформувався пул аптек, які фактично визначали, який відсоток має сплатити виробник, щоб його препарати потрапили на полиці, зазначив Ляшко. 
  • За його словами, виробники погоджувалися платити за просування, а аптеки висували свої умови. У результаті деякі препарати дорожчали, тоді як дешевші ліки, навіть за наявності попиту, не завжди доходили до споживачів.
  • Міністр наголосив, що «ключовим завданням є впорядкувати ситуацію». МОЗ зупинило практику маркетингових платежів до завершення процесу реферування цін – надалі всі лікарські засоби мають проходити саме через цю процедуру, наголосив міністр.

Контекст

З 1 березня за рішенням РНБО і постановою Кабміну ціни на 100 найпопулярніших ліків знизили на 30%. Також на фармринку запровадили низку обмежень для аптечних мереж і дистриб’юторів. Так, з 1 березня 2025-го аптеки не можуть отримувати маркетингові платежі при продажу ліків – як рецептурних, так і безрецептурних. Йдеться про виплати з боку фармвиробників аптекам за кожну продану упаковку ліків, пояснювала у березні Forbes Ukraine членкиня ради директорів фармацевтичної компанії «Дарниця» Катерина Загорій. Загалом по ринку такі платежі досягають 17–25% від вартості однієї упаковки.

Наприкінці травня аптечні асоціації фармгалузі виступили проти нової редакції постанови МОЗ, яка передбачає зміну розподілу маркетингових витрат. 

Коментарі

Поки що немає коментарів. Чому б вам не розпочати обговорення?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *