Український ринок електронної комерції демонструє парадоксальну динаміку: на фоні зменшення кількості замовлень та збільшення витрат у першій половині 2025 року — середній дохід продавців у доларовому еквіваленті зріс на 23%. У дослідженні агенції Promodo пояснюють, як це можливо і що змінилося за півріччя.
Ключові факти
- У категорії «Продукти та алкоголь» кількість замовлень зменшилась на 4%, але середній чек виріс на 6%, що забезпечило приріст доходу на 9% у доларах у першій половині 2025 року. Виторг у продуктовій групі зростає за рахунок високої частки повторних покупок. У категорії зберігається високий рівень інвестицій у рекламу, зокрема активно використовуються Google Performance Max і маркетплейси.
- Кількість замовлень у категорії «Побутова техніка» знизилась на 11%, середній чек виріс на 9%, тож дохід скоротився лише на 1%. Попит підтримав сезонний сплеск продажів кліматичної техніки, зарядних станцій та генераторів навесні. Березень і квітень стали найбільш активними місяцями за кількістю замовлень.
- У категорії «Автотовари» зафіксовано падіння замовлень на 10%, але середній чек піднявся на 7%, і дохід у доларах зріс на 2%. Сегмент продовжує зростати за рахунок підвищення середнього чека, хоча обсяг трафіку на сайтах гравців зменшився.
- Найдинамічніше зростання продемонструвала «Ювелірка»: +47% до кількості замовлень, +14% до середнього чека, +78% до загального доходу в доларах. Піки продажів припали переважно на міжсезоння. Гравці активно використовували персоналізовані кампанії, зростає частка повторних покупок.
- Категорія «Fashion» просіла за всіма показниками: замовлень менше на 6%, середній чек зменшився на 3%, дохід упав на 9%. Найгірший сезон – березень. На ринку зростає частка брендів економсегменту. Покупці почали відкладати покупки – зокрема сезонний попит зсунувся в часі, порівняно з 2024 роком.
- У ніші «Побутова хімія та косметика» зафіксовано падіння замовлень на 10%, але зростання середнього чека на 8% компенсувало частину втрат, і дохід знизився лише на 3%. Категорія втрачає трафік, але зберігає лояльну базу покупців. Зростає частка повторних покупок, підписок та мобільного трафіку, який уже домінує над десктопом.
Попередній слайд Наступний слайд
Контекст
За даними компанії EVO, протягом 2024-го витрати українців збільшилася на 25% та склала 239 млрд гривень. 60% онлайн-покупок було здійснено з телефону.
За 2024 рік онлайн-покупці оформили в середньому 17 замовлень, витрачаючи близько 1300 грн на кожне.