До двох категорій списку глобального Forbes Europe – «Технології» та «Медіа і маркетинг» – увійшли троє українських підприємців віком до 30 років. У 2024 році до списку у різних категоріях потрапили 11 українців, у 2023-му – шестеро.
«Технології»
Ксенія Ілюк, 28, та Андрій Кусий, 29, запустили LetsData – аналітичну платформу на основі ШІ, яка допомагає виявляти й нейтралізовувати дезінформаційні кампанії. Це відбулося у 2022 році після початку повномасштабного вторгнення. Їхній алгоритм дозволяє ідентифікувати на 80% більше загроз, ніж традиційні інструменти. LetsData заявляє, що вже зірвала кілька масштабних інформаційних атак, зокрема фейкову кампанію, яка використовувала ШІ-генеровані особистості для імітації американського ШІ-бізнесу. Стартап увійшов до програм Google for Startups та Wayra й залучив $1,8 млн інвестицій.
Ілюк вивчала міжнародну інформацію в Чернівецькому національному університеті, потім працювала в аналітичних центрах Internews Ukraine та «Детектор медіа». Займатися протидією дезінформації її надихнув курс про творця пропагандистської машини нацистів Йозефа Геббельса. «Я злякалася й водночас захопилася тим, що можна робити з інформацією», – каже Ілюк.
Її бізнес‐партнер – випускник фізмату Львівського університету Андрій Кусий – відповідає за технічний бік LetsData. Він захопився Data Science і розвивав напрям машинного навчання для Grammarly. «У минулому я «олімпіадник» з історії, дуже‐дуже любив геополітику», – пояснює Кусий, як його занесло в царину дезінформації.
«Медіа і маркетинг»
Після несподіваного звільнення у 2017 році Владислав Подоляко, 29, створив Belkins – платформу B2B-лідогенерації, яка сьогодні працює з понад 1000 клієнтами й приносить $10 млн річного виторгу. Наступним кроком став стартап Folderly, що спеціалізується на вирішенні проблем із доставленням email-розсилок. Його вартість – $15 млн. За вісім років Подоляко заснував 15 компаній, запустив сім продуктів і сформував команду з понад 300 людей. Його історія – приклад масштабування від нуля до міжнародного впливу, з фокусом на продажі, автоматизації та маркетингу.
У 2021 році інвесткомпанія InSoft Partners разом з маркетинговою агенцією Belkins купили 25% акцій компанії Cloudfresh. Вона займається продажем і подальшим обслуговуванням ліцензій на програмне забезпечення від провідних вендорів, серед них Google, Asana, Zendesk.