Автопарк електромобілів в Україні невпинно оновлюється, і з кожним роком усе більше моделей мають акумулятори, що дозволяють подорожі між регіонами без щоденного підзаряджання.
За оцінкою аналітиків Інституту досліджень авторинку (ІДА), вже близько 40% електрокарів в Україні оснащені батареями ємністю понад 50 кВт-год, що робить їх повноцінними учасниками міжобласного руху. Загальна кількість електромобілів у країні перевищила 170 тис. одиниць.
Економія — не міф
Якщо заряджати авто на мережевих ЕЗС, поїздка на 100 км обійдеться в середньому в 360 грн (за споживання 20 кВт-год). Для порівняння:
- на газі (ГБО) — 410 грн (і це в ідеалі)
- на бензині — 600 грн і більше, особливо з урахуванням зростання цін на пальне (до 62 грн/л).
А при домашньому заряджанні вигода ще більша:
- 90 грн — за побутовим тарифом,
- 45 грн — за нічним тарифом (тобто в 13 разів дешевше, ніж бензин).
Середні тарифи на зарядках у липні 2025 року:
- АС (повільна зарядка) — 14,82 грн/кВт-год (+0,17 грн),
- DC (швидкісна зарядка) — 17,65 грн/кВт-год (без змін).
Ці дані ІДА зібрано через мобільні додатки провідних операторів ЕЗС в Україні, орієнтуючись насамперед на ті станції, що розташовані біля міжміських трас. Як зазначають аналітики, вищі тарифи — на швидкісних зарядках біля доріг, нижчі — на паркінгах ТЦ, ресторанів та готелів.