Торговельний конфлікт між США та Китаєм може перетворити Європу на звалище дешевих товарів

Торговельний конфлікт між США та Китаєм може перетворити Європу на звалище дешевих товарів

Зростаюче торговельне сальдо Китаю з Європейським Союзом викликає нові занепокоєння, що 27-країновий блок може стати звалищем дешевих товарів на тлі нестабільного тарифного протистояння між Вашингтоном і Пекіном. Про це пише Bloomberg.

Торговельний конфлікт між США та Китаєм може перетворити Європу на звалище дешевих товарів

Що відомо

Оскільки європейські чиновники посилюють контроль, щоб запобігти напливу китайських товарів, яким важче потрапити на ринок США, вже видно, що сальдо Китаю з ЄС сягнуло рекордних $90 мільярдів за перші чотири місяці цього року.

Наразі більшість перенаправлення китайських товарів відбувається через Латинську Америку та Південно-Східну Азію. Але обсяг китайського експорту до Європи, який спостерігається з часів пандемії, викликає тривогу, що цей потік може ще більше зрости, коли в США остаточно закріпляться підвищені імпортні тарифи.

Торговельний конфлікт між США та Китаєм може перетворити Європу на звалище дешевих товарів

Експорт товарів до Європи зростає, а імпорт з ЄС до Китаю скорочується

«Європейські та інші неамериканські ринки відчують зростання китайських поставок», — сказав Максим Дармет, старший економіст Allianz Trade. — «Китай прагне зберегти високу частку на світових ринках, тому намагатиметься посилити присутність в інших регіонах».

Крихкі відносини між Європою і Китаєм стануть предметом уваги під час зустрічі віце-прем'єра КНР Хе Ліфена з французькими чиновниками в Парижі в четвер, після того як у Женеві він досяг тимчасової угоди з представниками США щодо зниження тарифів. Ринки позитивно сприйняли 90-денне перемир’я, хоча економісти зазначають, що це все одно залишає високі бар'єри між двома найбільшими економіками світу.

Навіть після нещодавнього зниження тарифів з обох сторін, мита США на більшість китайських товарів все ще залишаються на 30 відсоткових пунктів вищими, ніж на початку року.

Такі зміни у глобальній торгівлі ставлять під сумнів стратегію Європи, яка намагається обережно діяти в умовах стрімких змін правил, що суперечить самій основі існування ЄС — відкритій економіці.

Коли Китай відповів на агресивну політику Дональда Трампа дзеркальними тарифами, які згодом стали надвисокими, ЄС розробляв цільові заходи, які мав намір застосовувати лише у разі провалу переговорів із Вашингтоном.

Коливання валют лише ускладнюють ситуацію: минулого місяця юань опустився до найнижчого рівня за понад десятиліття щодо євро, що робить китайський експорт дешевшим і привабливішим для європейських покупців.

Ще глибшим є занепокоєння тим, що зростаючий торговельний дисбаланс із Китаєм може свідчити про різке зниження конкурентоспроможності Європи, оскільки китайські компанії стрімко просуваються вгору по ланцюжках доданої вартості й витісняють ринкових лідерів як у себе вдома, так і за кордоном.

«В епоху протекціонізму не може бути відкритої торгівлі — це просто неможливо, бо це руйнує вашу промисловість», — каже Алісія Гарсія Ерреро, головна економістка Natixis SA по Азійсько-Тихоокеанському регіону. — «Потрібні бар'єри для продуктів — не обов’язково для електромобілів, а для всього, в чому ЄС хоче конкурувати і має зародкову індустрію».

Париж і Пекін вже мають розбіжності щодо тарифів ЄС на китайські електромобілі та китайських мит на алкоголь, які коштують французьким виробникам коньяку мільйони.

Китайський експорт до ЄС у цьому році вже став другим за величиною за всю історію — поступаючись лише сплеску 2022 року, спричиненому пандемією, згідно з даними, оприлюдненими в п’ятницю в Пекіні.

Моніторинг з боку ЄС

Минулого тижня торговий комісар ЄС Марош Шефчович заявив, що «ми відстежуємо потенційні ризики торговельного перенаправлення» і що попередні результати очікуються в середині травня. Це питання, ймовірно, буде обговорюватися на зустрічі міністрів торгівлі ЄС у четвер у Брюсселі.

Тим часом китайські закупівлі поступово знижуються через слабкий внутрішній попит і посилення конкурентоспроможності місцевих компаній, які витісняють європейських постачальників.

ЄС вже давно занепокоєний стрімким зростанням імпорту з Китаю, особливо на тлі падіння цін на ці товари внаслідок дефляції в самій КНР.

Торговельний конфлікт між США та Китаєм може перетворити Європу на звалище дешевих товарів

Ще до можливого повернення Трампа до Білого дому в січні, торгові відносини між Європою і Китаєм зазнавали трансформації. Це видно на прикладі стрімкої зміни німецько-китайської торгівлі: з дефіциту Китаю понад $18 мільярдів у 2020 році до профіциту в $12 мільярдів минулого року.

Якщо тенденція перших чотирьох місяців збережеться до кінця року, то профіцит у торгівлі з Німеччиною може перевищити $25 мільярдів.

Автомобільний ринок — один із ключових чинників змін: китайський експорт електромобілів та традиційних авто стрімко зріс, тоді як європейські поставки до Китаю — навпаки, швидко скорочуються.

Торговельний конфлікт між США та Китаєм може перетворити Європу на звалище дешевих товарів

Попри те, що експорт електромобілів стабілізувався після введення мит ЄС минулого року, китайські автовиробники нарощують продажі у регіоні, активізуючи постачання гібридів і авто з двигунами внутрішнього згоряння.

На думку Максима Дармета з Allianz, така ситуація змусить європейських політиків вживати більш активних заходів для підтримки внутрішньої промисловості та запровадження як тарифних, так і нетарифних бар'єрів.

Коментарі

Поки що немає коментарів. Чому б вам не розпочати обговорення?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *