За січень-березень 2025 року експорт яєць склав 496 млн штук, що удвічі більше, ніж за аналогічний період минулого року. Про це повідомили у Союзі птахівників України.
Зазначається, що ринок країн ЄС став пріоритетним у 2022 році після блокування експорту морським шляхом та скасування квот для українських яєць і яєчних продуктів.
З кожним роком частка країн ЄС в структурі експорту лише збільшувалась, незважаючи на встановлені вже у 2024 році кількісні обмеження для імпорту яєць з України.
В цьому році спостерігаються суттєві зміни в географії експорту. Частка країн ЄС зросла до 72%, але цей ріст становить всього 3% порівняно з аналогічним періодом 2024 року. Скорочується частка Сінгапуру в регіональній структурі експорту — з 15% у 2023 році до 4% в цьому.
У 2025 році розпочалися постачання до Великобританії, її частка наразі становить 7%.
Аналогічно зростає експорт до країн Африки, де завдяки світовій кон’юнктурі були досить привабливі умови для торгівлі. Частка африканського континенту зросла до 8%, в той час як торік вона була 5%, а у 2023 році — взагалі за цей період не експортувались яйця.
Поставки до Ізраїлю досить стабільні, хоч частка і зменшилась до 9%, але фізичний обсяг експорту не змінився порівняно з січнем-березнем 2024 року.
Експорт до країн Близького Сходу майже відсутній, що обумовлено логістичними особливостями і високою конкуренцією в регіоні з боку інших країн-експортерів.
«Європейський ринок буде і надалі залишатися в пріоритеті експорту, що обумовлено зручною логістикою і високим попитом на українську продукцію. Ще донедавна лише 4 компанії мали право експорту до ЄС, а на сьогодні вже 15. І надалі українські експортери будуть утримувати сильні позиції на ринках країн ЄС, пропонуючи безпечну та якісну продукцію», — йдеться у повідомленні.
Збільшення експорту вдвічі за перші три місяці року, порівняно з січнем-березнем 2024 року, не вплинуло негативно на пропозицію яєць на внутрішньому ринку.
Дефіциту на Великдень не буде
Традиційно напередодні Великодня попит на яйця збільшується, однак в цьому році, як і в минулому, дефіциту продукції не очікується і споживачі зможуть розраховувати на доступні цінові пропозиції в достатній кількості протягом великодніх свят.