На паливному ринку можливий дефіцит: експерт спрогнозував, що буде з цінами на заправках

На паливному ринку можливий дефіцит: експерт спрогнозував, що буде з цінами на заправках

На паливному ринку можливий дефіцит: експерт спрогнозував, що буде з цінами на заправках

Україна з 1 жовтня планує відправляти на лабораторні дослідження індійський дизель, який частково виробляється з російської нафти, а також може вжити аналогічних заходів стосовно нафтопродуктів, що постачаються з румунського порту Констанца. Засновник групи компанії Prime, паливний експерт Дмитро Льоушкін, у коментарі УНІАН спрогнозував, як це може змінити вартість палива на українських АЗС.

На його думку, обмеження на постачання дизелю з Індії не вплине на ціни на бензин та дизель на українських АЗС, бо на ринку достатньо ресурсу, аби перекрити ці обсяги. А от санкції стосовно пального, яке постачається з порту Констанца, можуть призвести до тимчасового дефіциту сировини та потягнути ціни вгору. 

“Якщо в нас відновиться “легкий дефіцит” (пального, – УНІАН), через те, що ми не зможемо законтрактувати оперативно паливо (наприклад, нам не дадуть можливості купувати його з Констанци), будемо побиратися по Orlen та Helleniс Petroleum. В такому разі буде ажіотажна націнка, а вартість палива тимчасово зросте, орієнтовно, до 1,5 гривні за літр”, – зазначив експерт, додавши, що альтернативою може стати наприклад паливо з США чи Ізраїлю чи додаткові обсяги з Польщі. 

Відсоток, на який зросте вартість, також залежатиме від того, чи зможе президент США Дональд Трамп переконати Європу оперативно відмовитися від російської нафти, зазначає експерт.

Дмитро Льоушкін нагадав, що Україна отримує паливо, зокрема, з Угорщини та Словаччини, яке вироблене з російської сировини. Експерт зазначив:

“Якщо Європа відмовиться від російської нафти, то ми переходимо на ціни польського Orlen ( та Hellenіс Petroleum (найбільшої нафтопереробна компанія в Греції, – УНІАН). І це, орієнтовано на 50 копійок – гривню дорожче”.

Дмитро Льоушкін додав, що проблема навіть не в ціні нафтопродуктів, а їхній наявності, бо “вільних ресурсів в Європі зараз особливо немає”. Експерт зауважив, що паливо, яке вироблене з російської нафти, становить до 25% українського ринку.

Експерт додав, що неможливо спрогнозувати, якими будуть остаточні ціни на українських АЗС, оскільки поки не зрозуміло, які обмеження будуть запроваджені. Він зазначив, що ЄС, забороняючи імпорт російської нафти, може, наприклад, надати перехідний період Угорщині та Словаччині, чи просто відтермінувати заборону для всіх держав-членів до 1 січня 2026 року. Льоушкін підсумував:

“Однозначно ринок готується до підвищення цін. На який обсяг та висоту ми заберемося можна буде оцінити, коли будуть зрозуміло, що заборонять, як і кому перекриють кисень… Якщо ми хочемо санкцій проти країни-агресора, то за це доведеться заплатити. За відсутності достатнього обсягу власного нафтовидобутку та нафтоперобки, інакше бути не може”.

Індійський дизель та погрози Трампа

Як повідомляв УНІАН, на початку вересня вибухнув скандал через постачання індійського дизельного пального до війська, зважаючи на те, що воно виробляється переважно з російської нафти. Після резонансу це було припинено. Під аналогічні обмеження можуть потрапити і нафтопродукти, які постачаються з порту Констанца.

Тим часом тривають медійні суперечки стосовно відмови ЄС від купівлі російської нафти. Президент США Дональд Трамп та міністри американського уряду вимагають від блоку припинити імпорт російського нафти в якості передумови посилення обмежень проти Росії. В самому ж блоці нагадали, що ЄС вже поступово скорочує імпорт російських енергоносіїв.

Коментарі

Поки що немає коментарів. Чому б вам не розпочати обговорення?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *