Перемовини про відкриття повітряного простору не просуваються через загрозу балістичних ракет.
Головною перешкодою для відновлення авіасполучення в Україні залишається страхування польотів. Вартість такої послуги може сягати близько 31 мільярда гривень за один літак.
Про це повідомив в.о. міністра транспорту та зв’язку України у 2009-2010 роках Василь Шевченко в інтерв’ю “Телеграфу”.
“До моменту вторгнення у нас фактично страхування літаків на українській реєстрації відбувалося на два дні. А напередодні – страхування відбувалося на один день”, – зазначив Шевченко.
Експерт відмітив, що подібна політика є і в морських перевезеннях, але там ситуація трохи інша завдяки підтвердженню урядових гарантій та співпраці з неприбутковими страховими товариствами. Водночас з авіацією все не так просто.
“Останнє, що обговорювалося, це можливість комунікації зі Львовом, тому що фактично там 5-7-10 хвилин літак знаходиться в повітряному просторі України”, – пояснив колишній в.о. міністра транспорту та зв’язку.
За його словами, рішення не знайдене саме через страхові виплати. Оскільки немає тих, хто покриє витрати на пасажирське перевезення, адже на відміну від вантажних тут немає стабільного прибутку.
До перемовин також залучались військові. Шевченко додав, що наразі ситуація не просувається, оскільки імовірність “проникнення балістичних ракет” не можна звести до нуля.
Відновлення авіасполучення в Україні – головні новини
У серпні експерт з авіаційного ринку Богдан Долінце повідомляв, що попри всі розмови, відкриття аеропортів в Україні та відновлення авіаперельотів в найближчі тижні чи навіть в кілька місяців малоймовірне через загрозу безпеці.
Раніше президент Української авіаційної асоціації пілотів та власників літаків “АОПА Україна” Геннадій Хазан зазначав, що відновлення в Україні безпечних польотів цивільної авіації під час війни неможливе.
Він тоді пояснив, що ізраїльська модель використання повітряного простору Україні не підходить. Навіть патрулювання неба авіацією західних союзників не забезпечить повну безпеку для пасажирів та інфраструктури.