Це перша машина серії, яка має не тільки нові двигуни ПД-14, але й інші ключові системи російського виробництва.
На Іркутському авіаційному заводі РФ зібрали перший “повністю імпортозаміщений” пасажирський літак МС-21. Про це повідомляють пропагандистські російські пабліки.
Росіяни вже почали його приймально-здавальні випробування. Після їх закінчення авіалайнер відправлять на льотно-випробувальну станцію для проходження заводських доводочних випробувань.
Машина із заводським номером 0013 завершує лінійку дослідних літаків МС-21. Ключові системи на ній замінили на російські. Це стосується, зокрема, комплексної системи управління, яка охоплює всі приводні механізми рулів.
Було модернізовано систему енергопостачання. “Імпортозамінено” шасі, датчики рівня палива та безліч інших систем. Іноземні двигуни замінили на російські ПД-14. До того ж, цей літак став першим у серії з попередньою установкою інтер’єру російського виробництва.
Криза російського авіабудування
Літак давно перетворився на довгобуд. У 2009 році серійне виробництво МС-21 передбачалося розпочати в 2016 році, проте його неодноразово відкладали. Вже в цьому році російські ЗМІ писали, що серійне виробництво літака хочуть розпочати з 2026-го, проте жодних гарантій того, що це справді станеться, звісно, немає.
За останні роки збільшилася ціна російського літака. Як стало відомо, тепер МС-21 коштує 7,6 млрд рублів, хоча ще влітку 2023-го його вартість оцінювали у 4,3-4,6 млрд.
Також подорожчали турбогвинтовий близькомагістральний Іл-114-300 та новий “кукурузник”, який отримав назву ЛМС-901 “Байкал” (доля останнього досі залишається невизначеною).
Загалом, російське цивільне авіабудування переживає системну кризу з самого нападу РФ на Україну. Сьогодні росіяни можуть будувати авіалайнери в мізерній кількості.