Нафтоперевізні компанії можуть змінити маршрут постачання сировини.
Два супертанкери, кожен з яких може перевозити близько 2 мільйонів барелів нафти, змінили курс в Ормузькій протоці через повітряні удари США по Ірану, які можуть суттєво вплинути на постачання нафти, повідомляє Bloomberg.
Кораблі Coswisdom Lake і South Loyalty увійшли в протоку в неділю, однак різко змінили курс. Перше із двох суден зробило розворот і зараз повертається назад через Ормуз. Друге залишається за межами Перської затоки.
Згідно з галузевими базами даних, Coswisdom Lake управляється компанією Cosco Shipping Energy, а South Loyalty – компанією Sinokor Merchant Marine. Обидві компанії є дуже великими перевізниками нафти.
Видання зазначає, що нафтові і газові танкери і надалі рухаються через Орумузьку протоку попри американські удари, однак розвороти нафтоналивних суден, можливо, є першою ознакою зміни маршруту постачання сировини.
Власники суден і трейдери уважно стежать, щоб зрозуміти, чи вплине на постачання нафти ескалація на Близькому Сході.
Між тим, 22 червня міністерство судноплавства Греції рекомендувало судновласникам країни переглянути рішення про прохід через Ормуз і, замість цього, сховатися в безпечних портах, поки ситуація не заспокоїться.
Удари США по Ірану
Президент США Дональд Трамп повідомив, що в ніч на 22 червня його країна завдала удари по Ірану. Зокрема, було атаковано ядерні об’єкти Фордо, Натанз та Ісфахан.
У відповідь офіційний Тегеран заявив про можливе закриття Ормузької протоки – ключової артерії для постачання нафти. За словами аналітиків, це може призвести до стрибка цін на нафту до понад 100 доларів за барель, але вдарить по Ірану та його союзникам.
Державний секретар США Марко Рубіо закликав Китай не допустити закриття Ормузької протоки. На його думку, для Ірану це стане “економічним самогубством”