Експерт зазначає, що російський удар позбавив Україну на тривалий час ключового нафтопереробника.
Кабінет міністрів обговорює можливість тимчасового відновлення продажу бензину стандартів Євро 0-2 (бензинів з високим вмістом сірки та інших домішок). Про це у коментарі УНІАН повідомив засновник групи компаній “Прайм” Дмитро Льоушкін.
“Швидше за все, відкладуть норму Євро-5 (заборону продажу бензину нижче стандарту Євро-5, тобто з низьким вмістом сірки, – УНІАН) та повернуть Євро-0… В Кабміні це питання вже в роботі. Дозволять Євро-0, Євро-1, Євро-2”, – зазначив експерт.
Він пояснив, що нещодавно Росія вдарила по Кременчуцькому НПЗ, внаслідок чого підприємство потребуватиме тривалого ремонту. Експерт додає, що завод забезпечував сировиною половину ринку палива. На ньому переробляли нафту та газовий конденсат, які видобувають в Україні.
“Був серйозний приліт по Кременчуку (Кременчуцькому НПЗ, – УНІАН), він не працюватиме орієнтовно шість місяців. Тому половина ринку по бензину в нас відсутня. У зв’язку з цим трейдери рвонули купувати паливо у Європі. І зайвих обсягів там особливо немає”, – зауважив Льоушкін.
Він зазначив, що для того, аби замістити втрату потужностей, уряд розглядає призупинення заборони на продаж бензину нижче стандарту Євро–5 та повернення Євро-0. Таким чином, може бути дозволено торгувати значно менш якісним паливом.
“У нас є “Укргазвидобування”, яке видобуває газовий конденсат, нафту та інші корисні копалини, а основний переробник (Кременчуцький НПЗ, – УНІАН) в нас випадає. Нафту качати потрібно, газовий конденсат качати треба, їх треба десь використовувати. Тому потрібно міні-НПЗ дати можливість переробляти те, що ми накачали, як це було за часів паливної кризи”, – пояснив експерт, додаючи, що таке рішення може стати тимчасовим заходом до завершення ремонту Кременчуцького НПЗ.
Скасування штрафів за продаж бензину без спирту
Говорячи про рішення Верховної Ради про тимчасове скасування штрафів для АЗС за продаж бензину без біоетанолу, Льоушкін пояснює, що в Європі немає достатнього обсягу готового палива для України.
“Тому що його немає. Кого зараз штрафувати?”, – пояснив експерт.
У свою чергу, керівник консалтингової групи А-95 Сергій Куюн на своїй Facebook-сторінці зазначив, що бензин з 5% вмістом біоетанолу нестандартний для Європи, тому європейські постачальники не можуть задовольнити підвищений попит на нього. Він вказав, що стандарт для ЄС – бензин з 10% вмістом біоетанолу.
Експерт додав, що необхідні обсяги палива до кінця літа вже законтрактовано, тому дефіциту не буде.
“А в цілому вважаю, що це гарна нагода переходити з наступного року на Е10 (паливо з 10% вмістом біоетанолу, – УНІАН). Буде легше купляти і будемо більше споживати свого продукту. Споживач це ніяк не відчує, а стимул економіці надасть непоганий”, – підсумував Куюн.
Пальне в Україні – останні новини
У березні 2022 року Кабмін тимчасово дозволив обіг палива екологічних стандартів Євро-3 та Євро-4. Це рішення офіційно було ухвалено для забезпечення додаткового ресурсу палива у країну, зокрема, для Збройних Сил України.
Стандарт Євро-4 допускає вміст сірки у бензинах і дизпаливі не більше 50 проміле. Стандарт Євро-5 регламентує максимально допустимий вміст сірки – 10 проміле. Чим вищий стандарт пального – тим менше шкідливих речовин у вихлопі автомобіля, та шкоди двигуну.
На початку 2024 року заборону на продаж стандартів пального Євро-3 та Євро-4 повернули.
15 червня стало відомо про масований удар по Кременчуку, де знаходиться найбільший в Україні нафтопереробний завод.
18 червня Верховна Рада ухвалила правки до закону, якими відтермінувала на півроку штрафи за продаж бензину без 5% біоетанолу.