Цього року столичний метрополітен планує витратити на будівництво трохи більше 346 мільйонів гривень.
Будівництво двох нових станцій Сирецько-Печерської лінії – “Мостицька” та “Варшавська” може не завершитися у 2027 році, як це передбачено договором, через брак фінансування, йдеться у статті УНІАН.
У програмі соціально-економічного розвитку столиці до 2026 року на метробудівництво передбачено лише 838 мільйонів гривень. На цей рік, як повідомили УНІАН у КП “Київський метрополітен”, на проєкт метро на Виноградар обіцяють лише трохи більше 346 мільйонів.
“Відповідно до умов договору, укладеного між підприємством (КП “Київський метрополітен”) та ТОВ “ГК “Автострада”, сума бюджетних фінансових зобов’язань на 2025 рік становить 346 284 560,00 гривень (станом на 05.05.2025) та в подальшому уточнюється”, – зазначається у відповіді на запит УНІАН.
Черги кредиторів, які б могли профінансувати добудову підземки, немає.
При чому компанія-підрядник – група компаній “Автострада” – у 2024 році отримала трохи більше 82 мільйонів гривень, а в цьому році будує поки за власні кошти. Для того ж, щоб встигнути побудувати нові станції метро в строк, визначений договором, за оцінками “Автостради”, потрібно у 2025 році 3,5 мільярди гривень.
Ще однією перешкодою для будівництва є відсутність в Україні тунелепрохідницького комплексу, яким мають будувати другий тунель від метро “Сирець” до майбутньої станції “Мостицька”. Наразі його відновлюють і, за даними “Автостради”, виробник ТПМК компанія Herrenknecht обіцяє доставити в Україну відновлений щит на початку 2026 року.
“Ризик-менеджер буде в шоці, враховуючи війну, можливий дефіцит бюджету, аварії на інфраструктурних об’єктах. Я, мабуть, більше 50% вірогідності, що воно буде завершено у строки, не дав би”, – зауважив у коментарі УНІАН транспортний експерт Беспалов, оцінюючи перспективи завершення будівництва метро на Виноградар до 2027 року.
Метро на Виноградар – що відомо
Як відомо, у 2024 році КП “Київський метрополітен” провів повторний тендер на будівництво метро на Виноградар, в якому перемогла група компаній “Автострада”. Згідно з договором, вартість проєкту становить понад 13 мільярдів гривень.
В. о. начальника комунального підприємства “Київський метрополітен” Віктор Вигівський у травні минулого року зазначав, що на добудову метро на Виноградар може знадобитися ще до 30 місяців, тобто 2,5 роки.
Метро на Виноградар почали будувати ще у 2019 році. Дві нові станції підземки мали відкрити у 2021 році. Однак, відкриття нових станцій кілька разів переносилося і наразі жодна з них не побудована, а колишній підрядник будівництва – АТ “Київметробуд” навіть не повернув аванс. У квітні 2024 року суд стягнув з колишнього підрядника будівництва метро на Виноградар 139 млн грн на користь громади Києва.