Згідно з вимогами, складеними Мінрозвитку, майбутній концесіонер має забезпечити “умови праці після здачі порту у концесію “не гіршими, ніж були”.
Міністерство розвитку громад і територій вирішило здати у концесію порт Чорноморська, однак розповідає про це лише інвесторам за кордоном, повідомляє Telegraf. За даними видання, під загрозою опинилися працівники порту, яких рекомендовано відправляти на пенсію достроково.
“Про те, що готується концесія, стало відомо на початку року, – зазначає видання. – А вже у березні Міністерство оголосило, що 24 квітня у Варшаві за підтримки ЄБРР та IFC, які вже розробили ТЕО концесії, пройде конференція для потенційних інвесторів та профільних експертів”.
Між тим, сам захід відбувався у тиші та із мінімумом офіційних звітів.
Зокрема, у повідомленні про оголошення конференції було сказано, що “за результатами проведення аналізу ефективності Міністерство розвитку громад та територій України прийняло рішення здійснити державно-приватне партнерство у формі концесії щодо Першого та Контейнерного терміналів в Порту Чорноморськ та здійснити підготовку до проведення концесійного конкурсу”.
Однак згаданий текст аналізу і умов концесії Міністерство, ЄБРР та IFC так і не оприлюднили. Як і не сказали майбутнім орендарям під час презентації про те, що майно порту Чорноморська перебуває під арештом, а сам порт щодня перебуває під загрозою російських обстрілів.
Вимоги ж до майбутніх концесіонерів Мінрозвитку виписало таким чином, що взяти участь у потенційних тендерах зможуть виключно іноземні оператори, оскільки вимогу “управління портами у двох країнах” не подолає жодна з українських компаній.
З іншого боку, іноземні компанії зможуть позбутися українських працівників. Наразі, за даними експертів, на яких посилається видання, у порті залишилось 40 адміністративних працівників, середня зарплатня яких становить 10 000 гривень (250 доларів США) на місяць. Ще 110 захищені від звільнення чи скорочення через те, що вони призвані до лав Збройних сил України.
Згідно з вимогами, складеними Мінрозвитку, майбутній концесіонер має забезпечити “умови праці після здачі порту у концесію “не гіршими, ніж були”.
“Іншими словами, ті, хто, наприклад, повернуться з армії, отримають ті самі 10 тисяч і прогнозовано звільняться самі через нікчемну зарплатню”, – зазначає видання.