Фахівці радять заправлятися у мережах, які купують бензин з Європи.
Із 1 травня набули чинності нові правила, які зобов’язують додавати до бензину не менше як 5% спирту, або так званого біоетанолу. УНІАН поспілкувався з експертами та дізнався, які у зв’язку з цим можуть бути ризики для авто та як водіям їх мінімізувати.
“З мого досвіду і знань, які є, єдиний ризик у “спиртових” бензинів полягає в тому, що вони більш агресивно роз’їдають шини, і можуть виникнути певні проблеми із двигуном. Але це стосується переважно старих машин… З точки зору екології, витрат палива різниця (між “звичайним” бензином і “новим”, – УНІАН) невелика. Тому що відсоток спирту невеликий”, – пояснив УНІАН власник та CEO компанії Luaz Motors Вадим Ігнатов.
Утім, на думку паливних експертів, в українських реаліях нова норма про додавання біоетанолу до бензину може спричинити ризики для авто. За словами фахівців, деякі українські компанії будуть порушувати технологічні норми і правила, що призведе до серйозних проблем.
Річ у тім, що спирт має більшу щільність, ніж бензин, тому в деяких резервуарах при додаванні біоетанолу знизу може опинитися спирт, а зверху – бензин.
“У цьому випадку може зрости температура в циліндрах. У зв’язку з цим система охолодження може не справлятися з охолодженням двигуна. Тобто ланцюжок проблем, які можуть виникнути, починаючи від перегріву двигуна і закінчуючи слабкою тягою. При октановому числі, яке дає спирт, доведеться підвищувати обороти, й у вас зростуть витрати палива для підтримки заданої швидкості”, – розповів УНІАН автомеханік Костянтин Куценко.
Як уберегти свій автомобіль: поради експертів
Для того, щоб не було проблем з авто, фахівці радять заправлятися у мережах, які купують бензин з Європи.
“Ті (АЗС, – УНІАН), хто намагатиметься виготовити його тут, це буде, по суті, звичайна “бодяга”. Тому що вони будуть просто додавати спирт до бензину, як вимагає закон”, – вважає експерт паливного ринку та засновник логістичної групи компаній “Прайм” Дмитро Льоушкін.
Із цим погоджують інші фахівці.
“Я не раджу заправляти свої транспортні засоби на поодиноких ноунеймів АЗС чи на тих заправках, які пропонують паливо на 5 гривень дешевше, ніж великі мережі”, – заявив раніше експерт з питань енергетики Геннадій Рябцев.
За словами директора Консалтингової компанії “А-95” Сергія Куюна, водіям краще віддавати перевагу пальному з вищого розряду цін. Це буде особливо актуальним у перші кілька місяців після введення нових норм щодо додавання до бензину біоетанолу.