З 1 травня усі АЗС в нашій країні будуть додавати до бензину біоетанол.
З 1 травня набуває чинності закон, який зобов’язує додавати до бензину не менше 5% біоетанолу. У зв’язку з цим експерт паливного ринку та засновник логістичної групи компаній “Прайм” Дмитро Льоушкін радить водіям вже від завтра заправлятися у мережах, які купують бензин з Європи. Про це він розповів у коментарі УНІАН.
“Тому що вони купляють вже готовий бензин з Європи. А ті, хто намагатиметься виготовити його тут, це буде, по суті, звичайна “бодяга”. Тому що вони будуть просто додавати спирт до бензину, як вимагає закон”, – вважає спеціаліст.
Річ у тім, що спирт має більшу щільність, ніж бензин. Таким чином, на якомусь етапі знизу у резервуарах опиниться спирт, а зверху – бензин.
“Комусь “пощастить” і він заправиться чистим етанолом, тобто спиртом… Це буде смерть машинам”, – каже спеціаліст.
За словами фахівця, в українських реаліях неможливо зробити нормальний етанол, адже країна зараз не має жодного працюючого НПЗ.
“Ви ж розумієте, що новий тип палива неможливо виробити в кустарних умовах. А якщо ви виробляєте його в кустарних умовах, то якість буде відповідною”, – додає Дмитро Льоушкін.
Ринок пального в Україні – що треба знати
Сам біоетанол є етиловим спиртом, який виробляють з рослинних матеріалів. Ключовою причиною його додавання до бензину є екологічні міркування.
Річ у тім, що біоетанол чистіший за нафтове пальне та виділяє менше шкідливих речовин при згорянні. Окрім того, Україна пішла на такий крок через зобов’язання в рамках євроінтеграції та в рамках зменшення залежності від імпорту нафтопродуктів.
Фахівці вважають, що нові норми навряд чи призведуть до зростання цін на бензин. Ба більше, через падіння цін на нафту можна очікувати здешевлення пального на українських АЗС.
Нагадаємо, раніше було представлено інфографіку, на якій зобразили країни з найдешевшим та найдорожчим бензином. На першому місці опинився Іран, тоді як найдорожче бензин коштує у Гонконзі.