Компанія МХП підписала договір купівлі-продажу акцій з акціонерами, які володіють понад 41% статутного капіталу Uvesa – одного з лідерів на ринку іспанської харчової промисловості у сфері виробництва мʼяса птиці. Про це компанія повідомила у пресрелізі 21 березня. 4 березня уряд Іспанії офіційно схвалив інвестицію МХП в Uvesa та її дочірні компанії.
Шукаємо 250 малих та середніх бізнесів, які змінюють правила гри. Якщо ваша компанія стрімко зростає та має амбіції стати лідером ринку — подайте заявку до Next250!
Деталі
- Згідно з умовами договору, МХП придбала акції Uvesa за фіксованою ціною €225 за акцію, з можливістю додаткового платежу до €21,43 за акцію, якщо будуть виконані певні зобов’язання після закриття угоди. Інші акціонери Uvesa також можуть приєднатися до угоди протягом місяця на аналогічних умовах.
- Розрахунок за акції буде здійснений під час закриття угоди. Завершення угоди відбудеться після отримання необхідних регуляторних дозволів, зокрема дозволів на концентрацію, а також дозволу Європейської Комісії в рамках регламенту ЄС про іноземні субсидії, уточнила компанія.
Цитата
«Для МХП розширення в Європі – це насамперед побудова міцного партнерства, впровадження інновацій та втілення принципів сталого розвитку. Uvesa – компанія з сильною репутацію та глибоким корінням в Іспанії. MХП зможе підсилити Uvesa своїм досвідом, операційною ефективністю та найсучаснішими технологіями, щоб підтримати зростання UVESA, допомагаючи компанії масштабуватися та виходити на нові ринки Європи та Близького Сходу», – прокоментував подію СЕО та засновник МХП Юрій Косюк.
Контекст
Grupo Uvesa – понад 60 років працює у сфері виробництва м’яса птиці та кормів. Вона контролює весь процес – від вирощування до готової продукції. Uvesa має понад 300 ферм, чотири заводи з переробки, чотири комбікормові заводи і три інкубатори. Компанія є непублічною, проте вказує про наявність 1500 акціонерів. У 2020-му виторг Uvesa становив $462,2 млн.
МХП трансформується з сировинної компанії в кулінарну з 2019 року. Кулінарна модель передбачає, що виробництво курятини, яка приносить МХП 60% виторгу, стане лише частиною бізнес‑ланцюжка. Кінцевий продукт – це їжа, готова або напівфабрикати. Компанія володіє 16-ма кулінарними брендами, має 1500 торгових точок та 180 закладів «Döner Маркет»: франчайзингових та власних. На черзі – співпраця з ресторанами.
В 2024-му МХП придбала три компанії: «М’ясний хутір», «Овочева скарбниця» та логістичну KTL Ukraine. Вартість угод з «Овочевою скарбницею» і з KTL Ukraine – до $10 млн кожна. В роботі – угоди з придбання більш як на $200 млн, казав у липні заступник голови правління МХП Дмитро Зозуля.
МХП вже має досвід придбання та розвитку компанії в Євросоюзі – у 2019 році частиною групи стала Perutnina Ptuj з потужностями у Словенії, Сербії, Хорватії, Боснії та Герцеґовині. EBIDTA Perutnina Ptuj зросла з $34 млн у 2018-му до $91 млн у 2023 році.
Навесні 2024 року МХП вийшла на ринок Албанії через словенську Perutnina Ptuj D.O.O. МХП придбали низку албанських компаній, що спеціалізуються на виробництві та переробці курятини.