Російське паливо за документами, могло надходити до ЄС як марокканське.
У березні-квітні 2025 року до іспанських портів надійшло 123 тисячі тонн дизельного палива з Марокко. До Європейського Союзу з початку року надійшло сотні тисяч тонн дизелю, більшість з якого може мати російське походження, повідомляє EL Pais.
За словами джерел, Марокко не встановило жодних санкцій щодо російського дизелю і продовжує купувати паливо у Росії. У 2025 році в марокканських портах пришвартувалися судна з більш ніж мільйоном тонн російського дизельного палива, що становить 25% імпорту країни, свідчать дані аналітиків платформи Vortexa.
Експерти зазначають, що у Марокко немає з 2026 року працюючих нафтопереробних заводів. Виходячи з цього, вони припускають, що країна купує російський дизель для реекспорту з власною сертифікацією.
Видання зазначає, що компетентні органи Іспанії проводять розслідування у зв’язку з можливим нелегальним постачанням російського дизелю на європейський ринок. Водночас, експерти кажуть, що через схожу в’язкість дизельного палива в усьому світі дуже важко визначити його походження.
Санкції ЄС проти Росії – останні новини
Водночас Словаччина та Угорщина заблокували схвалення нових обмежень. Офіційна Братислава висловила готовність підтримати санкції, якщо отримає “гарантії” та підтримку для пом’якшення наслідків відключення від російських джерел енергії.
Разом з тим, РФ навчилася обходити обмеження на продаж сировини, використовуючи для цього “тіньовий флот” танкерів.