Інгулецький ГЗК продовжив простій через високі тарифи та дорогу логістику

Інгулецький ГЗК продовжив простій через високі тарифи та дорогу логістику

Інгулецький ГЗК продовжив простій через високі тарифи та дорогу логістику

Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат (ІнГЗК, Кривий Ріг Дніпропетровської обл.), що входить до групи Метінвест, продовжує простій: високі тарифи державних монополій та дорога логістика роблять продукцію комбінату неконкурентоспроможною. 

Серед причин, які призвели до простою підприємства – висока вартість електроенергії та її доставка, високі залізничні тарифи на доставку продукції у порт (у доларах США вартість виросла в 1,5 рази), високі портові збори (більш як удвічі вищі, ніж в аналогічних портах Європи), та значний акциз у ціні дизеля, що становить майже чверть вартості пального – хоча карʼєрні самоскиди не використовують автошляхи, на ремонт яких має спрямовуватися цей акциз.

“Поки Інгулецький ГЗК працював, він сплачував значні суми податків – за перше півріччя 2024 року було близько 1,1 млрд грн. Також він забезпечував надходження в Україну сотень мільйонів доларів валютного виторгу, та створював робочі місця для десятків тисяч українців – як на самому підприємстві, так і в суміжних галузях”, – уточнюють у Метінвесті. 

Для відновлення виробництва підприємства держава повинна проводити виважену тарифну та фіскальну політику, адже постійне підвищення тарифів призводить до того, що підприємства просто припиняють діяльність. Тоді втрачають і місцеві громади, й державні монополії, і сама держава.

Як повідомлялось, ІнГЗК зупинив роботу влітку 2024 року. За підсумками діяльності у 2023 році комбінат скоротив чистий збиток уп’ятеро – до 167,235 млн грн із 851,259 млн грн у 2022-му році.

Як відомо, компанія Метінвест Ріната Ахметова заплатила до бюджету 20 млрд грн податків у 2024 році. Це на 36% більше, ніж у 2023 році. Також з 24 лютого 2022 року Метінвест, з урахуванням спільних підприємств, витратив на капітальні інвестиції в Україні понад 30 млрд грн — це другий показник у державі.

Коментарі

Поки що немає коментарів. Чому б вам не розпочати обговорення?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *